Петак, 29.11.2024.
Велики хол у 19.00 часова
ИЗЛОЖБА СЛИКА МИРОСЛАВA МУНИЖАБE
Улаз је слободан
Мирослав Мунижаба рођен је 14. маја 1949.године у Сремској Митровици, по образовању је електроинжењер. Самостално излаже од 2007. године, а такође је и учесник на многобројним колективним изложбама у земљи иностранству.
Награде :
• 2006. године - I награда ликовног салона СРЕМ у галерији Лазар
Возаревић у Сремској Митровици
• 2007. година - Специјална награда на смотри ликовног стваралаштва
аматера Општине Сремска Митровица
• 2008. година - Похвала за рад изложен на СРЕМСКОМ САЛОНУ у
галерији Лазар Возаревић у Сремској Митровици
• 2011. године - II награда СЛОБОДА СТВАРАЊА Драгутин Анчић на XI
–тим зрењанинским сусретима сликара у Народном Музеју Зрењанин
• 2013. годинe - Гранд Приx III Међународног бијенала минијатуре “ВоВа”
МиниАрт 2013. Мађарска
• 2013. годинe - Похвала за рад изложен на I Хомород салону 2013. у
Румунији
• 2014. годинe - III награда на LIX Мајским сусретима у галерији
АКАДЕМИЈА 28 у Београду
• 2014. годинe - Похвала на IV Балатон салону Мадјарска
• 2014. године - Награда за сликарство на 2. Међународном конкурсу
малог формата Нови Сад
• 2014. године - награда ЗЛАТНА ПАЛЕТА на XIV –тим зрењанинским
сусретима сликара
• 2014. годинe - II награда на 16. Румском ликовном салону, Културни
центар Рума
• 2015. годинe - Гранд Приx IV Међународног бијенала минијатура „ ВоВа
„ МиниАрт 2015 Мађарска
• 2015.године - похвала жирија на изложби Матићеви дани, Ћуприја у
Музеју Хореум Марги-Равно
• 2015. године - похвала жирија на III Бијеналу ликовних и примењених
уметности, Центар за културу Ковин
• 2015. година - I награда на 17. Румском ликовном салону, Културни
центар Рума
• 2016. годинe - Похвала на В Балатон салону Мађарска
• 2016. годинe - “Award of Excellence” на VI Интернационалном
“Spanishflu” “Mail art” Бијеналу, Мишколц, Ху
• 2017. годинe - Похвала на XВ салону минијатуре Зрно Зрењанин
• 2017. године - Похвала на “Mail art” пројекту “Grape and wine” , Балатон,
Хунгарy
• 2017. године - II награда на изложби 30x30 у организацији Културног
центра Зрењанин
• 2017. годинe - I награда Међународног бијенала минијатуре “ВоВа”
МиниАрт 2017. Мађарска
• 2018. године - Специјална награда на II “ HAL „ Mail art пројекту 2018.,
Балатон Хунгарy
• 2018. године - Похвала 3. Међународног бијенала малог формата МКУ
“ПЕТЕФИ“ Зрењанин
• 2018. године - Похвала на XVIII –тим Зрењанинским сусретима сликара
• 2018. године - Медаља на ВИ Изложби слика малог формата у
Суботици
• 2019. године - добитник II НАГРАДЕ на LXIV МАЈСКИМ СУСРЕТИМА у
галерији „Академија 28 „ у Београду
• 2019. године - Похвала на изложби Удружења ликовних уметника
Сирмиум Сремска Митровица
• 2021. година - III Награда на Покрајинској смотри ликовног
стваралаштва аматера у Новом Бечеју
• 2022. године – III Награда на 5-ом Бијеналу цртежа и графике у
меморијалној галерији “Душан Старчевић “у Смедеревској Паланци
• 2022. године - II награда СЛОБОДА СТВАРАЊА Драгутин Анчић на XXIII
– ћим зрењанинским сусретима сликара у Народном Музеју Зрењанин
• 2022. године - Похвала на XIX салону минијатуре Зрно Зрењанин
• 2022. године - I награда на 22. Румском ликовном салону, Културни
центар „ Брана Црнчевић „ Рума
• 2023. године - Награда за цртеж на XII-том Међународном бијеналном
фестивалу уметности минијатуре БиХ у Тузли
• 2024. године - II Награда на изложби Фестивал Нушићијада
2024.године у Дому културе у Ивањици
Адреса: Филипа Вишњића 2
22000 СРЕМСКА МИТРОВИЦА
Телефон : 022/624-731
Атеље : 022/640-741
064/206-49-23
Е-маил : mirmunizaba@gmail.com
www.miroslavmunizaba.in.rs
Уметност зреле модерне у нашим просторима подразумева вишеслојно и вишезначно идејно, естетско и формалнојезичко искуство: од апстракције до нове фигурације, од енформела до концептуалне уметности одвија се процес удаљавања од традиционалних језичких образаца и истовремено процес успостављања нових уметничких идеологија, тенденција и покрета. Класична слика трпи знатне промене (тематске, садржинске, технолошке и материјалне), али не губе у целости свој традиционални лик: у овом или оном облику, егзистира и данас.Као трајна веза између класичне модерне и постмодерне уметничке праксе највише се осећа присуство искуства апстракције (посебно енформела ) и концепт арта. У простору тог искуства налази се, живи и развија и слика Мирослава Мунижабе. Али пре него што приступимо анализи карактера његове слике морамо нагласити важност једне друге чињенице : наиме, што прво пада у очи приликом посматарања ове слике, што јој уствари даје формално-стилску посебност, то је један готово заборабвљен квалитет : ликовна култура. Тај појам је у ствари сама основа ликовног језика, део њене естетске вредности. Мунижаба се определио за један тип слике, или боље рећи за један ликовни образац који је у суштини синтеза неколико типичних карактеристика класичне модерне како у њеној инспиративној, тако у формално-иконографској димензији. Ова слика мање зависи од актуелних идеја времена, а више од специфичног искуства самог аутора који подједнако осећа и вредност материјала и значај сликарског поступка. Између асоцијације, апстракције и стилизоване фигурације разлистава се лик ове слике као поетска чињеница унутрашње стварности бића које жуди за хармонијом виђеног, слућеног и доживљеног. Процес настанка слике је сигуран непосредан, условљен подједнако искуством, знањем и интуицијом, тако да се свака формална јединица слике слаже са другом у веома логичну целину. Слика настаје брзо, готово у једном даху, без сувишних детаља, са зачуђујућим богатством асоцијација и динамичне формалне структуре. Мунижаба гради слику сложеним поступком који подразумева класичне поступке ликовног језика ( уље на платну или картону ), али и техником колажа која комбинацијом несликарских материјала даје слици визуелну динамику и структуру вишеслојности. Без великих колористичких распона, понекад само у светло-тамном тону односу са финим градацијама нијанси само једног тона, ова слика делује упечатљиво и достојанствено, било да је реч о драматичном призору или лирској сцени. Али оно што овој слици даје привлачност, то је смисао сликара за равнотежу свих ликовних елемената композиције: све је овде у знаку јединства идеје и емоције.
Овако је о сликарству Мирослава Мунижабе писао преминули српски ликовни критичар и историчар уметности, Срето Бошњак.